Az XL-Bér-ben elérhető a Bér nyomtatványok e-mailben kiküldése
XL Bér 1.306 verziótól ez már nem szükséges:
Az XL-Bér-ben elérhető a Bér nyomtatványok e-mailben küldése menüpont. Előfordul, hogy a Felhasználó által beírt SMTP adatok után, amikor kipróbálják a kiküldést, az valamilyen hibaüzenetet ad. Mi az SMTP-hez kapcsolódás hibaüzenetét jelenítjük meg, így az az internetes keresőjében (pl.: Google) felhasználható a probléma azonosítására. A szolgáltatója is segíthet annak értelmezésében.
A programrendszer alapesetben csak a titkosítatlan, vagy SSL titkosítású kommunikációt fogadó SMTP kiküldőkhöz való kapcsolódást támogatja.
Készült egy kiegészítés az XL Bér levélkiküldéshez, ami a teszteléseink alapján, a TLS vagy STARTTLS titkosítású kapcsolatot is támogatja. Az Office365 és a GMail kiküldője által esetleg megkövetelt OAuth2-es titkosítást nem!
Ennek a kiegészítőnek a működésbe helyezése, használata:
- Töltse le és telepítse fel a https://xlber.hu/frissit/SetupServFuncs.exe kiegészítőt arra a számítógépre, amin a levélkiküldést végző XL-Bér program fut. A telepítéséhez esetleg szüksége lehet az informatikusa/rendszergazdája segítségére.
Abból látszik hogy az új kiküldőt fogja a rendszer használni, hogy a menüpontban az Üzenet szövege felett a jobb szélen megjelenik egy gomb: "EML fájl betöltése mint Üzenet". Ezzel egy többlet lehetőség is megjelenik: az esetlegesen ezzel betöltött email lesz a kísérő levele a kiküldött nyomtatványoknak, az alapértelmezett sima szöveges helyett.
- Az XL-Bér programban állítsa be (kipróbálását a Telepítés után megnyitott "Bér nyomtatványok e-mailben küldése" menüpontnál átírt adatokkal célszerű végezni) a megfelelő SMTP adatokat (TLS/STARTTLS protokoll esetén az SSL ne legyen bepipálva!).
- Kérem, hogyha a telepítés az előbbi szerint rendben volt, akkor végezzen próba kiküldést! Remélhetőleg rendben fog működni. Jelezzen vissza az Informatikai segítségnyújtás vonalunkon, ha valami olyan hibaüzenetet kapna vissza, amelyre a Google-ban rákeresve értelmezhetetlen információkat kapna! (A rendszer az SMTP szerver által visszaadott információt jeleníti meg, így a szolgáltatója is segíthet annak értelmezésében.)
Amennyiben sikeres volt a próba kiküldés, akkor mentse el a Cég alapadatok közé (Alapadatok -> Cég alapadatok... -> Cég törzsadatok, beállítások - menüpont, Adatátadási beállítások / Egyéb - fülén) a jó SMTP beállítás adatait. Így ezután mindig ezek lesznek az alapértelmezett SMTP kiküldési paraméterek.
Amennyiben nem működne rendesen, és vissza szeretne térni az eddigi kiküldési módszerhez, akkor csak el kell távolítania a 'Servantes Funkciók könyvtár' nevű, előbb telepített programot a Windows-ból és utána megnyitva a menüpontot ellenőrizhető, hogy eltűnt az új gomb.
Információk: - amennyiben az SSL jelölőnégyzetet bepipálják, akkor a rendszer csak az SSL típusú kapcsolódást próbálja, míg ha nem pipálják be, akkor egy un. automatikus felismerést végez. Mindenképp ez utóbbit kell használják, ha titkosítatlan vagy TLS/STARTTLS protokollal szeretnének az SMTP szerverhez kapcsolódni!
- Ha az SMTP szerverrel való kommunikációt szeretnék ellenőrizni: a kiküldési parancs kiadásakor létrejön egy SMTP.LOG nevű állomány (jellemzően a kiküldendő PDF állományok mappájában) amiben a LEGUTOLSÓ kiküldési kísérlet kommunikációinak listája megtalálható. Ez segíthet egy hozzáértő informatikusnak a problémák azonosításában.